جستجوگر پیشرفته






موضوع : داستان های آموزنده و مقاله ,

مجسمه و سنگ کف

 

توی یه موزه معروف که با سنگ های مرمر زیبا فرش شده بود مجسمه بسیار زیبای مرمرینی به نمایش گذاشته شده بود که مردم از راه های دور و نزدیک برای دیدنش به انجا می امدند
و کسی نبود که اونو ببینه و لب به تحسین باز نکنه
یه شب سنگ مرمری که کف پوش اون سالن بود با مجسمه شروع به حرف زدن کرد و گفت :این ؛ منصفانه نیست چرا همه پا روی من می ذارن تا تو رو تحسین کنن ؟!
مگه یادت نیست ، ما هر دو یک تکه سنگ بزرگ توی معدن بودیم مگه نه ؟
این عادلانه نیست من خیلی شاکیم !
مجسمه لبخندی زد و آروم گفت :یادته روزی که مجسمه ساز خواست روت کار کنه , چقدر سرسختی و مقاومت کردی ؟
سنگ پاسخ داد :
آره ،آخه ابزارش به من آسیب میرسوند .
آخه گمون کردم می خواد آزارم بده
آخه تحمل اون همه درد و رنج رو نداشتم .
مجسمه با همون آرامش و لبخند ملیح ادامه داد :  ولی من فکر کردم که به طور حتم می خواد ازم چیز بی نظیری بسازه و به طور حتم بناست به یه شاهکار تبدیل بشم
مطمئن بودم در پی این رنج ، گنجی هست .
پس اجازه دادم هرچی میخواد ضربه بزنه، بتراشه و صیقل بده و درد کارهاش و لطمه هائی رو که ابزاراش به من میزدن رو به جون خریدم و هر چی بیشتر می شدن بیشتر تاب می آوردم تا زیباتر بشم .
پس امروز نمی تونی دیگران رو سرزنش کنی که چرا روی تو پا میذارن و بی توجه

عبور می کنن
بله رنج و سختی ها هدایای خالق مهربان به من و تو هستند و ...

دوست عزیز یادمون باشه قراره اون قدر خوب بشیم که خودمون هم نمی تونیم الان باور کنیم
پس بیا ازین به بعد به هر سختی و مشکلی بدون اینکه بترسیم سلام کنیم و بگیم : خوش آمدی و از خودمون بپرسیم :


 این بار چه آزمایشی می تواند باشد و اون لطیف بزرگ چه موهبت و هدیه ای برامون فرستاده



امتیاز :

برچسب ها : تراشیدن سنگ و مجسمه سازی , معادن سنگ , سنگ مرمر , مجسمه های زیبای موزه , سختی ها و مشکلات , گنج بزرگ , داستانهای اموزنده و شیرین ,
سنگ مرمر و مجسمه زیبا نوشته شده در جمعه 1393/05/03 ساعت 0:54

ارسال نظر برای این مطلب

این نظر توسط ◕‿◕ دریا دل ◕‿◕ در تاریخ 1393/05/03 و 2:05 دقیقه ارسال شده است

سلام وب خوبی داری خوشحال میشم به سایتم سر بزنی عضو بشی
میتونی نوشته ها تو تو سایت به اشتراک بزاری دوستان جدید پیدا کنی واز امکانات بی نظیر سایت بهره ببری منتظر حضور گرمت هستم
فیسبوک آزاد شبکه اجتماعی فیس کمپ
www.facecamp.ir فیسبوک ایرونی
ثبت در وزارت ارشاد


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .