جستجوگر پیشرفته






موضوع : هوشمندسازی , نرم افزار , ترفندهای کامپیوتر , رایانه ,

روشهای جستجوی بهتر در گوگل

هشت نکته برای جستجوی بهتر در گوگل

 

 همه با امروزه با اینترنت سروکار داریم دانستن این ترفندها میتواند در مواردی خاص، گره گشا باشد ممکن است برخی از این ترفندها با زبان فارسی سازگاری کامل نداشته باشند و با برخی کلید واژه های فارسی به درستی کار نکنند اما این مسئله نسبی بوده و دیده ایم که روز به روز سازگاری گوگل با زبان فارسی بیشتر شده است،

 استفاده از + به جای عبارات طولانی :
بعضی وقت ها عبارتی که برای جستجو در نظر داریم تنها یک کلمه است اما گاهی ممکن است جستجوی ما شامل کلمات بیشتر و یا جملات طولانی تر باشد. مثلا وقتی میخواهیم عبارت “دانلود مقاله رایگان روانشناسی به زبان انگلیسی” را جستجو کنیم برای رسیدن به نتیجه بهتر میتوانیم این گونه تایپ نماییم: “دانلود مقاله رایگان + رشته روانشناسی + انگلیسیبدین ترتیب به گوگل دستور داده ایم مقاله ما باید در رشته روانشناسی و باید به زبان انگلیسی باشد و در نتیجه خواهید دید که گوگل سایت های 

       مرتبط تری به جستجوی شما را، لیست خواهد کرد.

 

 استفاده از علامت نقل قول برای جستجوی دقیق :

اگر میخواهید در مورد واژه ای جستجو کنید که مترادف های زیادی دارد بهتر است آن را در میان ،، قرار دهید، به عنوان مثال تایپ کنید ،،مسعود حسینی نویسنده،، تا به جای بنده به مقالاتی در مورد “مسعود حسینی، عکاس و خبرنگار افغان” بر نخورید.

 

 جستجو بر اساس نوع فایل :
اگر مورد جستجوی شما نوع خاصی از فایل است میتوانید با مشخص کردن پسوند مورد نظرتان جستجوی دقیق تری را انجام دهید. مثلا اگر به دنبال یک فایل پی دی اف میگردید میتوانید در کادر جستجو این گونه تایپ کنید: “مقاله روانشناسی filetype:pdf” ، بدین ترتیب خواهید دید با کلیک کردن روی هر یک از نتایج جستجو یک فایل پی دی اف پیش رویتان خواهد بود.

 

 حذف کلمات خاص از نتایج جستجو :
وقتی دنبال مطلبی میگردید اما نمی خواهید موضوع خاصی را در بر گیرد می توانید از علامت “-” استفاده کنید. به عنوان مثال میخواهید کتاب های علوم را جستجو کنید اما نمی خواهید زیست شناسی داشته باشد، در این صورت می توانید تایپ کنید: “کتاب های علوم – زیست شناسی” ، به این ترتیب گوگل برایتان صفحاتی را لیست خواهد کرد که کلمه زیست شناسی در آنها نباشد.

 

  استفاده از * به جای کلمات مجهول :
گاها در جستجوی عبارتی هستیم که بخشی از آن را نمیدانیم یا فراموش کرده ایم، در این مواقع با تایپ کاراکتر ستاره به جای کلمه فراموش شده میتوانیم به هدفمان نزدیک شویم، به عنوان مثال ” کتاب مدیریت زمان * ریسی” به شما کتاب برایان تریسی را خواهد داد.

 

 جستجو در میان محتویات یک سایت خاص :

ممکن است در سایتی مطلبی را خوانده باشید یا بدانید فلان سایت مطلبی را که شما میخواهید دارد، در این زمان میتوانید جستجوی خود را محدود به آن سایت نمایید، برای این منظور به این شکل تایپ نمایید: “آموزش moalleman.r98.ir” با این مثال گوگل فقط مطالب مربوط به “آموزش” در محتوای سایتمعلمان فردارا نشان خواهد داد.

 

محدود کردن جستجو به بازه زمانی خاص :
اگر به دنبال موضوعی خاص در اینترنت می‌گردید که نیاز به محدود کردن زمان آن دارید؛ مثلا میخواهید مطالب مربوط به جستجوی شما که در هفته اخیر نوشته شده اند نمایش داده شوند، کافیست از ابزار درونی گوگل استفاده کنید. برای این کار پس از جستجوی واژه مورد نظر‌‌ روی Search Tools کلیک کرده و سپس بر ‌فیلد تعیین زمان، محدودیت زمانی خود را برای جستجو تعیین کنید.

 

  پیدا کردن مترادف ها :
با استفاده از این علامت (~) میتونید به موتور جستجو بگید لازم نیست دقیقا عین همین کلیدواژه رو برای شما پیدا کنه ، بلکه میتونه کلید واژه های مترادف و مرتبط رو هم در جستجو نمایش بده. خوب بیایید مثال اول رو جور دیگری سرچ کنیم: مقاله +اهرام ~ستاره ، با اینکار انتظار داریم واژه های ستاره ،ستارگان و … هم در نتایج حضور داشته باشند.



امتیاز :

برچسب ها : ترفندهای اموزش کامپیوتر،ترفندهای اینترنت , روش کار با اینترنت , جستجوی صحیح اینترنت , جستجوی دقیق یک عبارت در گوگل , آموزش کار با گوگل , جستجوی اسان و دقیق در گوگل ,
روشهای جستجوی بهتر در گوگل نوشته شده در جمعه 1395/09/19 ساعت 19:42

ارسال نظر برای این مطلب

این نظر توسط سلام در تاریخ 1395/10/28 و 23:38 دقیقه ارسال شده است

سلام ممنون میشم بیاین به این ایدی reza2018i@

درمورده سایتون کاردارم


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .