جستجوگر پیشرفته






موضوع : انتی ویروس ها , رایانه ,

آموزش آپدیت آواست

 Update Avast Online/Offline

Avast Antivirus Free

آنتی ویروس آواست یکی از آنتی ویروس های مشهور در دنیای برنامه های امنیتی به شمار می رود . این آنتی ویروس توانسته جایزه بهترین آنتی ویروس و درجه Advanced را دریافت کند .

آواست از سال ۱۹۸۸ کار خود را شروع کرده و توسط شرکت Avast Software توسعه داده میشود .

این آنتی ویروس دارای دو نسخه تجاری و رایگان است که شما می توانید با دریافت نسخه رایگان به استفاده از این برنامه بپردازید و مشکلاتی نظیر آپدیت نشدن ، از کار افتادن برنامه و غیره را به دلیل تقلبی بودن ندارید .

قبل از شروع شاید بهتر باشد که تعدادی از قابلیت های این آنتی ویروس را نیز خدمت شما عرض کنم :

۱- حفاظت در برابر ویروس‌ها و جاسوس افزارهای رایانه‌ای

۲- حفاظت بلادرنگ از سیستم در برابر روت‌کیت‌ها

۳- شناسایی برنامه‌های ناخواسته

۴- بروزرسانی سریع

۵- ویژگی شناسایی هوشمندانه (Heuristic engine)

۶- ویژگی اسکن خودکار و زمان بندی شده از سیستم

۷- محافظت از فایل‌های سیستمی در برابر بدافزارها

۸- محافظت در برابر ایمیل‌های مخرب

۹-رابط گرافیکی کاربر پسند

برای آپدیت کردن این آنتی ویروس دو روش وجود داره؛ یکی به صورت آنلاین و دیگری بصورت آفلاین.
آپدیت به صورت آنلاین: (بر اساس نسخه 5 و 6)در این روش نیازست که شما به اینترنت متصل باشید و بر 

حسب تاریخ آخرین آپدیت نسخه آواستی که روی سیستم شما نصب است، مدت زمان این فرآیند طول میکشد. برای آپدیت آنلاین به دو صورت میشه عمل کرد. روش راحت تر اینه که اگر آیکون آواست در کنار ساعت سیستم در گوشه راست پایین دسکتاپ قابل رؤیت هست، مطابق شکل زیر، روی اون راست کلیک کرده و ازUpdate ، گزینهEngine and Virus definitionsرو انتخاب کنیدبا این کار پنجره ای نمایش داده شده و پروسه آپدیت آغاز می شود.

(توجه:اگر زمان نوشته شده برای آپدیت خیلی زیاده و آپدیت به کندی پیش میره از روش آپدیت آفلاین استفاده کنید.

پس از مدت زمانی (بر حسب حجم فایل های مورد نیاز برای دانلود شدن از اینترنت و آپدیت آنتی ویروس) آنتی ویروس به روز می شود. در زیر همون قسمتی که در واقع دیتابیس انتی ویروس آپدیت شد دکمه ای به نام Update program وجود داره که در واقع خود برنامه اوست رو آپدیت میکنه. با این کار آخرین تغییراتی که در ورژن برنامه وجود دارد، اعمال می شود. پیشنهاد میشه که این آپدیت رو هم انجام بدین (فرآیندش مشابه مورد بالاست). در صورتی که Update program رو نزدین و پنجره آپدیت رو بستین، برای Update program می تونین روی آیکون آواست در System Tray راست کلیک و از مورد Update، گزینه Program رو انتخاب کنید. روش دوم برای آپدیت آنلاین اینه که روی آیکون آوست در System Tray کلیک کنید و از پنجره باز شده، ستون سمت چپ، بخش Maintenance رو انتخاب کنید. پنجره آپدیت همانند قسمت بالا نمایش داده شده و می توانید آنتی ویروس خود رو آپدیت کنید.

آپدیت به صورت آفلاین: در صورتی مدت زمان زیادی از آخرین آپدیتی که انجام دادین میگذره (مثلاً چندین ماه!) توصیه میشه که از آپدیت آفلاین استفاده کنین. برای این کار باید به سایت اوست مراجعه کنید. خوشبختانه در برخی سایت ها آپدیت جدید آواست برای نسخه های مختلف برای دانلود وجود دارد.

فایل به صورت exe می باشد که پس از دانلود شدن فایل آپدیت برای نصب اون فقط کافیه که فایل exe رو اجرا کنید.

ترجیحاً پیش از اجرای فایل exe آپدیت، ارتباطتون رو با اینترنت قطع کنین، چرا که ممکنه به خاطر آپدیت شدن خودکار آنتی ویروس از اینترنت با پیغام خطا مواجه بشین.

مزیت عمده آپدیت آفلاین اینه که اگر به هر دلیلی آواست رو پاک کردین و دوباره نصب کردین فایل آپدیت اون رو دارین و بعد از آپدیت به صورت آفلاین، آپدیت آنلاین خیلی کمتر طول میکشه.



امتیاز :

برچسب ها : روش ابدیت انتی ویروس و سکوریتی اواست , ابدیت افلاین انتی ویروس اوست , ابدیت انلاین اواست , چگونه انتی ویروس فعال می شود , چگونگی ابدیت انتی ویروس ها , بهترین انتی ویروس های جهان , انتی ویروس و امنیت بیشتر , کامپیوترهای مدارس ,
اموزش اپدیت انتی ویروس اوست نوشته شده در دوشنبه 1392/08/20 ساعت 15:54

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .