جستجوگر پیشرفته






موضوع : رنگارنگ , متفرقه , اطلاعات عمومی , آموزش ابتدایی , دانش آموز ,

آنچه باید درباره طرح شهاب بدانیم

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش ‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش گفت: حداکثرنسبت جداسازی دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر که حاضر به اجرای آن هستیم ۲۲ دانش‌آموز به ازای هر هزار نفر است که هم‌ اکنون به سمت این هدف درحال حرکت هستیم.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و  روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسین شجاعی در نشست تربیت مدرسان طرح شهاب اظهار داشت: در سال 73 باشگاه دانش ‌پژوهان جوان تشکیل شد این باشگاه برای تربیت دانش‌آموزان جهت اعزام به المپیادهای علمی زیر نظر مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تاسیس شد .


رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نخستین قدم‌های طرح شهاب که شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است در سال 86 آغاز شد گفت: البته این موضوع در بنیاد ملی نخبگان شکل گرفت اما طرح شهاب در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موجودیت پیدا کرد و از سال 90 این موضوع به مرکز ملی پرورش 

استعدادهای درخشان سپرده شد.


وی ادامه داد: در سال تحصیلی 94-93 یک منطقه در هر استان درگیر طرح شهاب شد و بر این اساس از مناطق بسیار کوچک تا مناطقی با دانش ‌آموزان زیاد تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در نهایت 128 هزار دانش‌آموز مستعد در پایه چهارم دبستان شناسایی شدند.
شجاعی عنوان کرد: طرح شهاب امسال با توسعه منطقی و نه چندان زیاد در دو پایه تحصیلی دیگر توسعه می‌یابد به گونه‌ای که تمام مناطقی که طرح شهاب در پایه چهارم ابتدایی اجرا می‌شد کار را ادامه خواهند داد و پایه پنجم را نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت و در برخی از مناطق نیز پایه چهارم ابتدایی تحت پوشش طرح شهاب قرار می‌گیرد.


وی تصریح کرد:هدف ما تحت پوشش قرار دادن تمام دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر در تمام مدارس و تمام پایه‌های تحصیلی است.
رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه تقویت باورهای دینی، دلبستگی به فرهنگ و ارزش‌های انقلابی و ایرانی یک اصل محوری در آموزش و پرورش استعدادهای برتر است، افزود: اولویت‌های علم و فناوری در نقشه جامع علمی کشور باید به عنوان فرآیند هدایت تحصیلی صاحبان استعدادهای برتر مورد توجه قرار گیرد یعنی نیازهای کشور مورد ملاحظه قرار گرفته و براساس آن هدایت تحصیلی ساماندهی شود.
شجاعی گفت:نیروی انسانی در سطوح مختلف آموزشی، مدیریت و کارشناسی در آموزش و پرورش استعدادهای برتر باید با مقاصد و رویکردهای تخصصی این حوزه آشنا بوده و برای اجرای برنامه‌ها توانمند باشند.


وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی در آموزش و پرورش استعدادهای درخشان تلفیقی و بدون جداسازی است عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی استمرار روش تفکیکی با رعایت اصل جداسازی حداقلی مورد تأکید است. اما اعلام می‌کنیم که روش تلفیقی وظیفه آموزش و پرورش است و باید آن را در تمام مدارس کشور اجرایی کند.


رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد : حداکثر نسبت جداسازی که حاضریم آن را اجرا کنیم 22 تا 23 نفر در هر هزار دانش‌آموز است که در سال‌های گذشته این رویه اجرا نشد. در تمام مناطقی که مدارس استعدادهای درخشان وجود دارد با شیب منطقی به سمت این هدف حرکت می‌کنیم.



امتیاز :

برچسب ها : طرح شهاب , اجرای طرح شهاب در مدارس , پایه های چهارم و پنجم , مدارس ابتدایی , آموزش و پرورش , شهر و روستا , دانش آموزان تیزهوش , شناسایی استعدادهای دانش آموزان , استعدادیابی , تیزهوشان , مدارس نمونه و تیزهوشان ,
طرح شهاب نوشته شده در دوشنبه 1394/07/27 ساعت 0:13

مطالب مرتبط



ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش





لینک دوستان
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به moalleman می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .